//
you're reading...
Genel İngilizce

İngilizce Öğrenme Sebeplerimiz

Tekrar Merhaba..

Geçenlerde okuduğum bir yazı bana “Neden İngilizce öğreniyorum ki?” sorusunu kendime bir kez daha sormama sebep oldu.  Sonra düşündüm ve kendimce buna bir sebep bulabildim. İyi de ben zaten İngilizce’yi hayatım, mesleğim, ekmeğim, suyum haline getirmiş birisiyim. Ya bizim bakkal amca oğlunun neden İngilizce öğrenmesini istiyor yada bir anne liseye giden kızının İngilizce öğrenmesi konusunda neden bu kadar ısrarcı? Liste uzar gider, herkesin kendince haklı sebepleri vardır elbet  ama kesin olan şu ki İngilizce öğrenme meselesi çoğu zaman “bir dil bir insan iki dil iki insan” düşüncesi üzerine oturtulmuyor.

Kısacası İngilizce öğrenme nedenlerimiz aslında düşündüğümüzden çok daha fazla. Mesela neler mi? Okuduktan sonra bana hak vereceksiniz biliyorum..

Önce bir dünya haritasında hangi ülkeler vardı hatırlayalım:)

Sonra koyu yeşil olanlara bakıp “İngilizce konuşan ülkeler bunlarmış” diyelim:)

Ve en son olarak da “Benim ülkem koyu yeşil değil ama” demeyerek, “Ben neden İngilizce öğrenmeliyim  ki?” diyelim mi?🙂

  • İngilizce dünyanın en yaygın dilidir ve diğer dillere göre daha fazla yazılır ve konuşulur
  • 700 milyon kişi İngilizceyi yabancı dil olarak konuşmaktadır.
  • İngilizce diğer dünya dilleri arasında en zengin kelime hazinesine sahip dildir.
  • Dünya mail trafiğinin büyük çoğunluğu İngilizce dilindedir.
  • Dünyadaki bilimsel ve teknik yayımlanan yayınların yarısından fazlası İngilizcedir.
  • Dünya bilgisayarlarının verilerinin % 80′i İngilizcedir.
  • İngilizce havacılık ve navigasyon dilidir ve Hıristiyan dünyası için, dünya kiliseler konseyinin  evrensel dilidir.
  • Dünyadaki en büyük 5 yayın organı şirketi  (CBS, NBC, ABC, BBC ve CNN)  yayınlarını İngilizce Dilinde yapar ve günlük olarak milyonlarca kişiye ulaşırlar.Arap Dünyası”na seslenen Al Jazeraa Televizyonu da İngilizce yayın yapmaktadır.
  “Evet ne kadar da doğru” dediğinizi duyar gibiyim ki şahsen ben de her okuyuşumda aynı şeyi düşünüyorum. Ancak yukarıda belirtilen bir gerçek de şu: Biz kendi ülkemizi, bilim, kültür ve teknoloji üreten dünya standartlarının üstünde bir ülke haline getirmeden, dünyanın bilimden ticarete kabul ettiği bu dili bir şekilde öğrenmeye mecburuz. Bu bir ayıp değildir elbette, sadece bu bir gerçektir. Kısacası böyle bir gerçekle karşı karşıyayız ve tabiri caizse bu saatten sonra “onlar niye Türkçe öğrenmiyor?”  gibi bir soru sormaya da hakkımız yok..”Hiçbir şey için geç değildir” mantığıyla çıkıyoruz o vakit yola..
Sağlıcakla…

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

