//
you're reading...
Çocuk Çocuktur

“Çocuk Çocuktur” a ithafen…

Kategori başlığını “Çocuk Çocuktur”  olarak yazdım ama bana bu cümleyi kurduran hatta birkaç sefer kurduran hatta kurdurmaya da devam eden olayı anlatmadım sizlere. Kesinlikle paylaşmalıyım kesinlikle🙂

Geçen hafta yine bir kreşte 5 yaş grubu ile birlikte çalışma yapıyoruz. Malum artık senenin sonuna yaklaşıyoruz ve ilgili olanlar bilirler bu sıralar artık yıl sonu hazırlıklarının başladığı dönemdir. Mayıs ayı ile birlikte bütün öğretmenleri, idarecileri, velileri bir telaş sarar.  Çocukların gösteri hazırlayıp sunmaları ne kadar doğrudur bu tartışılır ama genelde bu böyledir. Hatta gelenekselleşmeye adaydır bana göre🙂

Neyse efendim bir gün yine bu şekilde prova çalışması yaptığım esnada, kendimi karşımda oturan 20 kişilik grupla sohbet ederken buldum. Ancak bu sohbetin ayarını birazcık kaçırdım besbelli. Nedense kendimi bir anda o koskoca bir salonda yoklama alınacağı  korkusuyla doldurmuş öğrenci yığını karşısında uzun cümleler kurarak bir şeyler anlatan bir üniversite hocası zannettim. Neyse ki bunu fark etmem uzun sürmedi, her şey birkaç dakika içinde olup bitti. Karşımdaki izleyici kitlesinin gözlerindeki şaşkınlıktan hiç bahsetmiyorum bile.

Bir anda kendi kendime “Burcu sen ne yapıyorsun?” diye bir soru yönelttim ve adeta çizgi filmlerdeki komik karakterler gibi silkindim. Peki bu soruyu bana sorduran şey ne olabilir? Çok komikti çok..

Ben öylece sınıfın ortasında durmuş kendimce ciddi bir şey anlatıyorken -aklımca çocukları bir konuda bilgilendirmek istiyorum- bir kız çocuğu yanıma geldi ve “ingilisçe üğyetmenim biliyoy musun beni dün köpek kovayadı.” dedi. Onun arkasından gelen ve daha alakasız cümleler kuran çocuklardan bahsetmiyorum bile🙂

İşte tam o anda beni öyle bir gülme aldı ki sormayın gitsin. Bütün o iyi niyetle kurduğum cümlelerin, sevecen tavırlarla anlatmaya çalıştığım mevzunun ne kadar da boş ne kadar da gereksiz olduğunu anlayıverdim. Aslında her zaman düşündüğüm ve çok hoşuma giden bir düşünce de geçti o an aklımdan. Çocuklar ne kadar doğal, özgür ve cesaretliler. Canları ne isterse onu o anda söylüyor veya yapıyorlar, canları bir şey istemiyorsa mümkün değil o şeyi yapmıyorlar.

Sınıftan çıkarken olan biteni düşündüm ve çok mutlu oldum. Aferin onlara🙂

Neticede çocuk çocuktur işte…

Sevgiler..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

