//
you're reading...
Çocuk Çocuktur, Öğretmenlik Mesleği

CESARETİN DİĞER ADI “ÇOCUKLUK”

Merhaba,

Yıllardır gözlemlediğim fakat şimdiye kadar bu şekilde bir paylaşımla dile getirmediğim bir düşüncedir çocukların cesareti.

Eminim ki sizler de hayatınızda en az bir kere bu cümleyi kurmuşsunuzdur. “Çocuklar ne kadar da cesaretli.”

Çocukluk döneminde gerek gelişimsel özellikler doğrultusunda gerekse çevresel etkiler sebebiyle çocuklar kendilerini gösterme konusunda biz gençlerden, yetişkinlerden yada büyüklerden çok daha fazla cesaretli davranabiliyorlar şu hayatta. Nereden mi çıkarıyorum bunu? Öyle öyle, kabul etmemiz ve taktir etmemiz gerekiyor bu zeka küplerini.

Eskiden de böyle miydi bilemiyorum ama özellikle yeni nesil dediğimiz ki bana göre son 15 yılda dünyaya gelmiş gençler arasında en dikkat çeken özellik onların hayata  inanılmaz güçlü ve cesaretli duruşları.

Lafı çok uzatmadan, buna örnek olabilecek küçük bir olay anlatmak istiyorum sizlere.

 

Daha önce de bahsetmiştim, bu sene hafta sonlarımı dünya tatlısı, dünya akıllısı,enerjileriyle bana da hayat veren bir ilköğretim grubuyla geçirdim. Ne yazık ki bu hafta sonu onlarla son derslerimi yapacağım.

Yaşları 8 ila 11 arasında değişen öğrencilerimle geçtiğimiz hafta yeni gelen yabancı bir öğretmenimizi tanıştırdım. Birlikte konuşma dersi yaptık. Normalde ben öyle zamanlarda çocukların dikkati dağılmasın diye sınıfta durmuyorum ama o gün o kadar aktif bir şekilde geçiyordu ki dakikalar, ne ben çıkmayı düşündüm ne de benim çıkmamı isteyen kimse vardı sınıfta🙂

Ben de oturdum ve öğrencilerimin yeni gelen yabancı öğretmenleriyle nasıl iletişim kuracaklarını meraklı gözlerle izlemeye koyuldum.

İlk dakikalarda çocuklarda normal olarak bir utanma, çekinme durumu yaşansa da 5. dakikadan itibaren durum anlamadığım şekilde garipleşti. Benim bebeler çenelerinin kilitleri çözülmüşçesine başladılar çatır çatır anlatmaya. Öğretmenleri ne sorsa hemen cevap veriyorlar, doğru yanlış demeden birbirlerinden önce cevap verebilme mücadelesi içine giriyorlar. Ben ise bir kenarda çaktırmadan şaşkınlıktan açık kalan ağzımı kapatmaya çalışıyorum🙂

Daha önce onları bir yabancı öğretmenle birebir konuşurlarken görmediğimden bu durum benim için oldukça enteresandı.

Bir süre sonra öğretmen benim yanıma geldi ve fısıldayarak bana hayretler içinde kaldığını, daha önce böylesine heyecan dolu ve İngilizce konuşmaya çabalayan çocuklar görmediğini söyledi. Tabi bu da benim için ayrı bir gurur kaynağıydı. Çünkü ne de olsa onlara sene boyunca kullanmaları gereken İngilizce kalıpları “kalıplaşmışlığın dışında” vermeye çalışmıştım. Sanırım ben de başarılı olmuştum.

İngilizce konuşmaya çalışmaları, gösterdikleri insanüstü iletişim çabası bir kenara dursun orada benim için önemli olan sahip oldukları o boylarına göre koskocaman olan özgüvenleriydi. Söz almaktan çekinmeyen, “ya yanlış bir şey söylersem” düşüncesinin sıfıra indiği ve başka ülkelerdeki insanlara olan farkındalıkları beni çok ama çok gururlandırmıştı.

Dersin sonunda sınıftan çıktığımızda dakikalarca onları konuştuk. Gerek benim mutluluğum gerekse yabancı öğretmenin memnuniyeti gözlerimizdeydi.

Yıllarca üniversite sıralarında bizim yapamadığım şeyi yaşları benim en az yarı yaşımda olan o çocuklar yapabiliyorlardı. Ne kadar da haklılardı, ne önemi vardı ki yanlış kelimeler yanlış kalıplar kullanmanın o saatten sonra. Önemli olan onunla iletişim kurabilmeleriydi. Çok ama ÇOK güzel bir gündü..

Canlarım benim, bana bunu gösterdiğiniz için umutluyum işte gelecek nesillerden. Korkusuz bir nesle ihtiyacımız vardı ve bu hayal gerçekleşiyor artık adım adım.

İşte bu yüzden diyorum “cesaretin öteki adı çocukluk” diye…

Sevgilerle..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

