//
you're reading...
Öğretmenlik Mesleği, Havadan Sudan

Vedalar zordur

Merhaba..

Bu akşam sizlerle paylaşmak istediğim başka bir konu var. Aslında kendimden vereceğim örnekleri ama eminim ki benim gibi bu yazıyı okuyan pek çok öğretmen de benzer duyguları sayısız kez yaşamıştır. Bu duygunun ilk kez, ikinci kez yada onuncu kez yaşanmasının bir önemi yoktur. Çünkü ilk seferki ve son seferki hep aynı hisleri barındırır.

Haziran ayının gelmesi demek farklı sektörlerde çalışan birisi için heyecan verici olabilir. Bütün işler bitiyordur ve artık özgürlük aralanmış kapıdan bakmaktadır. Ne var ki geçmek bilmez o son günler. Bir türlü çalmaz o tatil zili.

Halbuki idealist bir öğretmen için (idealist dediğim için üzgünüm, sanki öğretmenler arası ayrım yapmış gibi oldum ama maalesef  bana göre lafın eğrisi doğrusu böyledir) haziran ayı demek o aralanmış kapıdan yavaş yavaş içeriye sızmakta olan hüzün demektir. Bu öğretmen tatilin yaklaşan günlerini sayamaz. Çünkü o günleri her saymaya başlaması demek çok ama çok sevdiği öğrencilerinden ayrılacağı günün de yaklaşması demektir. O günlerin gelmesi demek neredeyse on kocaman ayı geride bırakmıştır demek. Ancak o saymasa da inadına yaparcasına  öyle çabuk geçer ki o günler…

Elbette bir öğretmen öğrencileri için vardır ve onların ilerlediğini görmek onları mutlu etmeye yetecek ve artacaktır. Tatilin gelmesi bir diğer manada öğrencilerinin mezun olması yada o geçen koskoca seneyi de başarıyla geride bırakmışlar demektir.

Vedalar zordur dedik ya, ilk vedamı gerçekleştirdim  hafta sonu. Hakikaten de zordu. Elbette olması gerekendi.

Yazımın sonunda biraz gülelim ve biraz da şaşıralım🙂

Malum son dersimdi. Çıkışta 8 yaşındaki cimcime bir öğrencime iletişim bilgilerimi veriyordum. Defterini çantasından çıkardı, notunu aldı ve tekrar defterini çantasına koymak üzereydi ki biraz zorlandı çünkü çantası tıka basa doluydu. Defter çantanın içine girmeyince de dedi ki:

“Ufff öğretmeniiim çantama o kadar çok abuk subuk şey dolduruyorum ki sonra hep böyle zorlanıyorum. Temizlemesi de o kadar zor oluyor ki”

“Haa öğretmeniim ben sizi faceden aradım bulamadım, siz bana face şifrenizi verin ben kendimi bulayım oradan ekleyeyim olmaz mı? ” (elinde kağıdı ve kalemi de hazırdı, yazmamı bekliyordu:)

Enteresan çok enteresan🙂

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

