//
you're reading...
Çocuk Çocuktur, Okul Öncesi, Okul Öncesinde İngilizce

1 yaşında İngilizce Eğitimi Veriyoruz, Kaçırmayıın!!

Yahu durdum durdum duramadım, yazmazsam çatlayacağım. 

Biraz evvel hazreti google’a, okul öncesi ile ilgili ve yabancı dil eğitimi ile merak ettiğim bazı soruları sodum. Ancak bana öyle sayfalar gösterdi ki, 5 dakika bile dayanamadan bütün sayfaları bir hışımla kapattım.

Yahu ne oluyor? Yarışlara hazırlanan çocuklarımız mı var yoksa ben mi çok demode kalmışım bu furyadan. Nereye baksam, hangi siteye girsem yeni eğitim modelleri ve şu başlık : “Bizde İngilizce eğitimi şu şekilde veriliyor, çocukların konuşma kabiliyetleri göz önünde bulundurularak…”vs vs vs bu cümleler böyle uzuyor da gidiyor. Ama ne uzamak, ama ne cümleler, ama ne süslemeler…

Vallahi ben şaşırdım kaldım bu duruma. Tamam ben de önceki yazılarımda dil gelişiminin ne kadar önemli olduğundan ve okul öncesi eğitimine dahil edilen ingilizce veya bir başka yabancı dilin faydasından bahsettim ama ben bu işin bu şekilde olacağını hiç düşünmemiştim.

Yeni nesil kreşler mi diyeyim, yeni eğitim modelleri mi bilemedim. İyi bir şeyler yapılmaya çalışılıyor orası belli ama biraz abartılıyor sanki.

Birlileri bir yerde hata mı yapıyor, kendi ticari amaçlarını allayıp pullayıp çocukları da bunlara alet mi ediyorlar bilinmez ama ben inanın şu reklamlardan çok nefret ettim bu akşam. 

Evet sonuna kadar haklılar, çok güzel cümleler kurmuşlar, elbette ki çok profesyonel çalışmalar yapıyorlar, yaptıkları işin hakkını da veriyorlar ama ben yine de hedef kitle konusunda duyduğum rahatsızlığı dile getirmeden edemiyorum. Kimdir hedef kitleniz?

Onlar daha çocuk, yapmayın etmeyin,eğlenin sadece eğlenin. Eğlenirken o öğreniyor zaten..İngilizce öğrenen çocuk da çocuk gibi olsun ne olur?

Çocuk olduklarını unutturmayın ne olur.. 

Bir de şu ticaret kokusunu yendiniz mi, cillop cillop🙂

Sevgilerle..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

