//
you're reading...
Okul Öncesi, Okul Öncesinde İngilizce

Okul Öncesi Eğitim ve Yabancı Dil Eğitimi Zorunlu olmalı (mı?)

Bu akşam Türkiye’de yeni bir döneme girildi. 50 milyon insan kendi öz iradesiyle sandık başına gitti. Her ne kadar bu sandık meselesinin uygulanış şekli bana ilkel gelse de yine de bir şekilde halkın fikirleri sandıklardan ekranlara yansıdı.

Onlarca vaat içinde ayıklayıp yüzeye çıkarmaya çalıştığım bir mesele de elbette ki kendi sektörüm “eğitim” ile ilgili. Eğitim dünyasında da yıllardır bir gelişim çabası gözlemliyorum. Pek çok şeyin değiştiğini, zamanın değiştiğini ve artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığını görebiliyorum. Kendi eğitim hayatımı düşündüğümde ister istemez bugün ile kıyaslama yapıyorum ve bazen gerçekten umutlanıyorum. 

Benim zamanım da o kadar eski bir zaman öncesi değil, şunun şurasında 10 yıl geriye gitmek çok da uzun bir süre sayılmaz. Ancak şu geçen 10 yılda gözle görülür bir değişimin olduğuna da şahidiz. Olması gereken de bu zaten. Tabi ki ben genelleme yapıyorum şimdi burada bu konuya detaylarıyla girmeye kalkışsak bir dünya söz söylemek, bir dünya yorum yapmak kaçınılmazdır.

Gel gelelim eğitimin zorunlu olması meselesinde ben çok önemli bir eksiklik de görüyorum. Bana kalırsa eğitim okul öncesi dönemden itibaren zorunlu olmalıdır. Hele yabancı dil eğitimi daha da zorunlu olmalıdır:) Her ne kadar çoğu kişi buna karşı çıksa ve kendine göre haklı bahaneleri olsa da ben yabancı dil öğretiminin okul öncesinde zorunlu olması gerektiğine inanıyorum. Bizzat şahit oluyorum ve görüyorum ki oldukça da faydalı oluyor erken yaşta verilen yabancı dil eğitimi.

Neden mi gerekli bu eğitim meselesi? Şimdi sizlerle birkaç akademik bilgi ve istatistiksel bilgiler paylaşacağım. Yazacağım notlar dünyaca kabul görmüş araştırmalar neticesinde ulaşılmış sonuçlara dayanmaktadır. Yani ben içimden gelen sesle yazmıyorum bunları :) 

Haydi o zaman başka bir başlık atalım ve biraz detaya girerek okul öncesi dönemin ne olduğunu ve neden gerekli olduğunu paylaşalım…

Bkz: Okul öncesi dönem ve yabancı dil eğitimi zorunlu olmalı mı?  evet olmalı!

Tartışma

One thought on “Okul Öncesi Eğitim ve Yabancı Dil Eğitimi Zorunlu olmalı (mı?)

  1. EVET OLMALI KESİNLİKLEEEE HEM DE GEÇ BİLE KALINDI

    Posted by özlem | Eylül 19, 2011, 2:19 pm

Bir Cevap Yazın

