//
you're reading...
Havadan Sudan

İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü

http://www.dogrutercih.tv/kariyer-yolunda.asp?v=ingiliz-dili-ve-edebiyati-408

Üniversite hazırlık dönemim geldi aklıma…

Her gün düzenli şekilde dersaneye gider sabahtan akşama kadar kafa patlatır bilmem kaç yüz tane soru çözerdik..Akşam eve gelince de ertesi gün için verilmiş olan ödevlerden hiç bahsetmiyorum bile..

Çok şanssız olduğumu düşünürdüm o vakitler diğerleri gibi tek bir sınava çalışmadığım için. Meğer şanslıymışım çünkü sadece 2 sınava girdim o zaman. Birisi üniversite sınavı diğeri ise yabancı dil sınavı. Şimdi bakıyorum da çocuklar girecekleri sınavların sayısını bilmiyorlar. En son 6 farklı sınav yapılıyor diye duymuştum.

Şimdi çok şey değişti mi bilmiyorum ama benim zamanımda çok belirli hedefler yoksa gelen sınav sonucuna göre herhangi bir üniversitenin herhangi bir bölümü tercih edilirdi. Örneğin bizim bölümde yani yabancı dil bölümünde ilk hedef İngilizce Öğretmenlikleri idi. Çünkü nedense yabancı dil bölümünden çıkmış her genç ingilizce öğretmenliği yapmalıymış gibi düşünülürdü. Bunun da gerekçesi belliydi. “İngilizce öğretmen açığı çok fazla.”

Nedense ben de kafayı Edebiyat bölümüne takmış bir öğrenciydim. Öğretmenlik okumaktansa Edebiyat okurum derdim hep kendi kendime. Çok fazla bilgim yoktu aslında, tamamen içgüdüsel🙂

Keşke benim zamanımda da internet kullanımı bu derece yaygın ve bilgilendirme amaçlı yapılan televiyon programları bu kadar etkin olsaydı.

Şimdi sizinle paylaşacağım video benden üniversite sınavlarına yabancı dil alanından girecek olan öğrencilerine ve öğrenci yakınlarına gitsin. :=)

Linki aşağıdadır. İyi seyirler..

http://www.dogrutercih.tv/kariyer-yolunda.asp?v=ingiliz-dili-ve-edebiyati-408

kaynak: dogrutercih.tv

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

