//
you're reading...
Genel İngilizce, Okul Öncesinde İngilizce

Yaratıcı Drama Teknikleri ile İngilizce Öğretimi

Son zamanlarda yaptığım okumalar ve almakta olduğum drama eğitimi neticesinde “yaratıcı drama”nın yabancı dil eğitimine olan katkılarını artık daha net şekilde görmeye başladık. Ben de naçizane bu yeni kavramlar ve yeni öğretim modellerine katkı sağlayabilmek amacıyla bu yazımı paylaşmak istedim.

   Bahsi geçen mevzu  yıllardır süregelen eğitim modellerinin artık çok da fazla işe yaramadığı gerçeğine farklı bir ışık tutmaktadır. Şimdiye kadar uygulanan yöntemler tamamıyla yok sayılamaz elbette ancak yılların vermiş olduğu olgunlukla daha da iyiye yönelebileceğimiz farklı bir bakış açısı sağlamaktadır

 İnternet vasıtasıyla ulaştığım makaleler arasında biri vardı ki sanki bize yani gelişen değişen ülkem eğitim sistemine sesini duyurmak istercesine paylaşmıştı makalesini. Makaleyi görür görmez başladım okumaya. “Vani Chauhan” isimli bu eğitimci İngilizceyi ikinci bir dil olarak nasıl öğretebileceğimizi, hangi yöntemlerden faydalanabileceğimizi anlatmış biz öğretmenlere. Ben de okuduklarımdan bazı yerler cımbızlayarak sizlerle bu fikirleri paylaşmak istiyorum. Birebir çeviri yapmaktan özellikle kaçındım çünkü bizim için önemli olan kelimelerin ne olduğu değil makalenin bize ne vermek istediğiydi. Dolayısıyla ben de kimi zaman kendi anladığım gibi ve çoğumuzun merak ettiklerine verilecek bir cevap niteliğinde bu yazımı yayınlamak istedim.

         

  İngilizce Eğitiminde Dramanın Önemi

 Çok kez denenmesine rağmen, yabancı dil öğretimi verimlilik açısından hedeflenen noktaya gelememiştir. Öyle ki  öğretmenlerin yıllarca yabancı dil eğitimini vermelerine rağmen  dil öğrenenler öğrendiklerini dışarıda uygulayacak kadar özgüvene sahip olamamışlardır. Öğrenilen yabancı dilde bir edebi metni veya şiiri anlayacak düzeye gelebilmek bir kenara, çoğunlukla basit cümleleri bile yazamayacak kadar sınırlı seviyelerde kalınmaktadır. Dilbilgisi açısından kurallara uygun cümleler kurulabilmesine rağmen anlamlı cümleler kurulmakta zorlanılmaktadır. Halbuki gerçek iletişim denilen olgu aslında içerisinde fikirleri, duyguları, düşünceleri, ahenk ve uyumu barındırmalıdır. İşte bu sebeple dil öğretiminde ilk hedef iletişim kurmayı öğretebilmektir. Bu da ne yazık ki her seferinde ihmal edilmektedir.

Yabancı dil eğitiminde yaratıcı drama tekniklerinden yararlanmak aslında başvurulması gereken en etkin yöntemdir. Çünkü yaratıcı drama pek çok duyuşsal ve bilişsel alana hitap eder. Çünkü bu yöntem öğreniciyi dili aktif olarak kullanmaya zorlar. Öğrenici dili kullanmaya başladıkça üretkenleşir ve bu da linguistik becerisini geliştirir. Rol oynama adı verilen teknik, öğrencinin kendini ortaya koymasını sağlar ve dolayısıyla onu motive eder.

İngilizce öğretiminde dramayı kullanmak ,bireyin öz fikirlerinde, duygularında ve düşüncelerinde gerçek bir iletişim becerisi sağlar. Yani bireyin dili teorikte değil de pratikte kullanabilmesini sağlar. Geleneksel toplumlarda bu çoğunlukla uygulanmaz ve pratik öğrenim arka planda tutulur. Drama destekli eğitim, öğretmenlere öğrenci odaklı aktiviteler sunarak öğrencilerin operasyonel şekilde ingilizce öğrenmelerini teşvik eder. Ve bu da bir öğrencinin dil öğrenme becerisini geliştiren önemli bir unsurdur.

..diye devam ediyor elbet makalemizin içeriği. İlerleyen zamanlarda cımbızladığım diğer kısımlardan da paylaşımlarda bulunacağım. Umarım ilginiz dahilindedir ve işinize yarar.

Sevgilerle..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: