//
you're reading...
Alıntı Makaleler, Havadan Sudan

Malzemeler: Bir Tutam Drama ve Bir Avuç Sanat..

sanat akımları ve yaratıcı drama

İnsan her gün yeni bir şey öğreniyor diyerek gireceğim yine söze.

Uzun süredir aldığım ve halen almaya devam etmekte olduğum yaratıcı drama eğitimim dahilinde bir şeyler paylaşmak istedim bu kez sizlerle. Bu yaşıma kadar “land art” yani arazi sanatları diye bir sanat dalının varlığını öğretti bana bu makale. Ya da “cubism” yani kübizm, “dadaism” yani dadaizm denilen hereketler nasıl başlamış bunu öğrendim. Kısacası okuduğum her satır beni geçmişe götürdü ve çekilen acıların, savaşların, sıradanlığın ve sıradanlıktan kurtulma yollarının nerelerde arandığını sorguladım makale boyunca. Sonrasında ise bir anda günümüze geliverdim bir baktım ki hala aynı noktadayız ama bu sefer nasıl? bu sefer inançlarımızla, farkındalığımızla yansıtmışız duygularımızı farklı farklı yerlere. yaratıcı dramanın sanatla nasıl bağdaşacağına aklım ermezken meğer ikisi yan yanaymış bunca zaman ben farketmemişim. İsyanlar yaratıcılığı doğurmuş farketmeden, yeni yollar bulmuş insaoğlu daha mutlu yaşayabilmek için..ve şu anda, burada, gündelik koşuşturmanın sonrasında o drama salonuna girdiğimizde biz..kapılar kapandığında keni yüreğimizi, zihnimizi açıyormuşuz yeni bir şeyler üretebilmek için..

Çok güzel ya🙂

Bu izleyeceğiniz yada izlediğiniz sunu, sevgili hocamız Doç. Dr. Ayşe Çakır İlhan‘ın makalesinden alıntılarla oluşturulmuştur. Bahsi geçen sanat akımlarına ait başlıca eserlerin görsellerine de yer verilmiştir. 

Başlığa tıklayarak izleyebilirsiniz..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

