//
you're reading...
İngilizce Oyunlar

Eğlenceli bir “this/that” oyunu

Geçen hafta çocuk gruplarımdan birinde “this” ve “that” ile başlayan cümleleri çalışıyorduk. Ancak malum konuyu zaten okullarında inceleyip üzerine tonlarca alıştırma veyahut da ödev verilmiş olduğunu düşünerek tahtaya yazdığım cümle sayısını yarı yarıya indirdim ve masamın alt çekmecesinde duran el işi kağıtlarından bir tanesini aldım ve öğrenci sayısını da dikkate alarak 4’e bölünebilen bir sayıda küçük parçalara ayırdım. Çocuklar tahtada yazılı cümleleri defterlerine geçirirken o sırada yeni öğrendiğimiz kelimeleri de kullanarak her bir kağıda “this” , “is”, “a-an”, “door(çeşitli nesneler) yazdım. Arada bir meraklı gözlerle bana baksalar da başta pek anlamadılar ne yaptığımı. Sonra yazılarını bitirdiklerinde “close your eyes” dedim ve gözlerini kapattılar. Her birinin masasına karışık şekilde kağıtlardan dağıttım. Daha sonra “open your eyes and look at your paper” dedim ve çocuklar gözlerini açıp kağıtlarına baktılar. Ellerindeki kağıtlarda yazılı olan kelimelere göre sınıfa dağılmalarını ve kendilerini tamamlayan eşler bulmalarını ve anlamlı bir cümle oluşturmalarını söylediğimde ise sınıfı bir heyecan aldı ki sormayın. Herkes birbirinin yanına gidip elinde yazılı olan kelimeye baktı hatta öyle güzel manzaralar oldu ki mesela birbirlerine “sen bize lazımsın, sen değilsin” gibi ağızlarından çıkan komik cümleleri yakalayabildim.

Bir süre sonra tüm kelimeler birleşti ve cümleler oluşturuldu. Cümlelerini oluşturanları tahtaya çağırdım ve hemen hemen aynı sürede tüm gruplar tahtanın önüne geldiler. 

Kağıtlarını sınıfa doğru tutmalarını ve yan yana durarak herkesin okuyabileceği tam bir cümle oluşturmaları gerektiğini onlara söyledim. Bir baktım ki karşımda 4 farklı cümle duruyor. Tek tek kendi kelimelerini okutup ardından bir bütün olarak oluşturdukları cümleleri çocuklara yüksek sesle okuttum. 

Bu oyunu o kadar çok sevdiler ki hele de o kargaşa anında yaşadıkları gerilim dikkatlerini bir yere nasıl odaklamaları gerektiğini fark ettirmeden gösterdi onlara.

Aslında oyunda benim de gözlemlerimden fark ettiğim bir detay vardı ki ben de hayran kaldım. Oyunda cümlelerini oluştururken aslında nasıl da bireysellikten uzaklaştıklarını ve aralarında hiçbir ayrım yapmadan birbirlerine ihtiyaçları olduklarını ve bunun bir grup başarısı olduğunu çok iyi gözlemledim. Oyunun sonunda da bunu fark edip etmediklerini onlara sordum. İşte en güzeli de oyunun amacına ulaştığı ve kazanım sağlamasıydı.

Bu oyunu sıklıkla oynatıyorum hatta sınıf mevcuduna göre eksik kalan sayı olursa ben de kendime bir kağıt ayırıp gruplara dahil oluyorum. Hele de öğretmenle aynı grupta olmaları onları öyle mutlu kılıyor ki. 

Sırası gelmişken sevgili eğitimci arkadaşlarım, bu oyunu sadece “this” ile değil bu şekilde “that, these, those” ve benzeri her türlü cümle kurma etkinliği ile kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Grup dinamiğini çok güzel sağlayan ve aynı zamanda cümle kurmayı eğlenceli hale getiren bir çalışma olduğu için şiddetle tavsiye ediyorum.

Kolaylıklar..

Tartışma

3 thoughts on “Eğlenceli bir “this/that” oyunu

  1. Açıkçası paylaşımlarınızı takip etmekten büyük zevk alıyorum. Ben daha 3. sınıf öğrensiyim ve drama ile bu sene tanıştım ben onu o da benı cok sevdi ve hep merak ederdim ingilizce derslerinde nasıl uygulanır diye.. Sizin paylaşımlarınız bana yol gösterici oluyor çok teşekkür ediyorum ve emeğinize sağlık diyorum:)

    Posted by Emine Ü. | Şubat 13, 2012, 10:50 pm
    • Çok teşekkür ederim, eminim siz de drama ile samimi oldukça benim oyunlarım gibi hatta daha güzellerini uyarlayacaksınız. farklı fikirlerinizi burada paylaşmanızı çok isterim. kolaylıklar diliyorum.

      Posted by burcuatav | Şubat 14, 2012, 12:12 pm
  2. Çok teşekkür ederim. Emin olun paylaşımlar yapacağım elimden geldikçe:)

    Posted by Emine Ü. | Şubat 14, 2012, 6:53 pm

Bir Cevap Yazın

