//
you're reading...
Yaratıcı Drama

Her yerde vardır ama Drama..

Madem ki dramadan bahsetmeye başladık, o halde bugün kavramlara değinelim.

Drama denilince akla bir sürü kavram geliyor, akla gelen kavramların her birinin de kendine göre başka bir anlamı var. Ancak ben bugün sadece dramanın kollarından bahsetmek istiyorum.

Ne demek dramanın kolları?

Öncelikle Drama kendi başına kullanılıyor ki burada ilk anlamıyla “dram” kelimesiyle eş anlamlı. Yani, acıklı üzüntülü olaylar dizisi.

Biraz daha konuyu genişlettiğimizde ise tiyatroya olan yansımalarını görüyoruz ki bu da tiyatral oyunlara, sahnelere kadar uzanıyor.

Neyse lafı uzatmayalım, gelelim bizim dramaya.

Bizim dramayı da “Yaratıcı drama, Eğitici drama, Psikodrama” olarak dallandıralım bölüştürelim. Aslında birbiriyle iç içe geçmiş ama aralarında yine de farklar var elbet.

Mesela Yaratıcı drama çıkış noktası Amerika olan ve oradaki çocuklarla çok fazla uygulanan bir metod. Aslında bir ders vs de değil o zamanlarda sadece çocuklarla yapılan bazı etkinliklerde drama bu isimle anılmaya başlanmış. Biz de iyi ki öğrenmişiz sonrasında.

Eğitici dramaya gelirsek bunun da farklı olmasının sebebi İngiltere’de ortaya çıkması ve eğitim sektöründe çokça kullanılıp üzerinde bolca araştırmalar yapılması. Sonrasında da yine bizim araştırmalarımızla literatürümüze giren bu kavramlar.

Aslında bu bende şöyle bir his uyandırdı, ne kadar aslı vardır bilemiyorum sadece hissettiğim her zamanki gibi İngilizlerin (her konuda olduğu gibi) bu konuda da gösterdikleri fazlaca hassasiyet ve ciddiyetle yapılan araştırmaların kurallar ve sistemle olan bütünselliği. Bir diğer ülke Amerika’da ise tipik rahatlık manasında kurallara takılmadan, sadece çok iyi gözlem yaparak ve kuralsızlığın verdiği yaratıcılık ile eğlenceli sonuçlar almak.

İkisi de mükemmel, ikisi de çok besleyici. Zaten son yıllarda ülkemizde dramanın gelişim süreci de bununla birlikte olumlu sonuçlar veriyor. Zaten bana da birisi deseydi ki eğitim sektörün için nasıl bir yenilik yaparsın, ben de hemen Amerikan rahatlığı ile İngiliz kuralcılığını kaynaştırırdım.

Neyse lafı yine çok uzattık, ben en iyisi bir diğer yazımda bu konuya devam edeyim.

Sevgiler..

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

