//
you're reading...
İngilizce Oyunlar

İngilizce öğrenirken “Sınıfım haritam oldu”

 

ImageYaklaşık 1 ay önce ilköğretim öğrencileri ile uyguladığım yaz okulu programı kapsamında yaratıcı dramadan da yararlanarak bir İngilizce programı oluşturdum. Bu programı oluştururken mevcut ders programı bu sıcak günlerde dersleri daha fazla işkence haline getirmesin diye bolca oyunlu eğlenceli bir program oluşturmaya çalıştım.

Gel gelelim yine yönler (directions) konusuna geldik. halihazırda okulda defterlerine bilmem kaç kez “turn back, turn right, turn left..” yazan sevgili öğrencilerime bir iyilik yaptım ve onlardan kağıt, kalem, defter gibi materyalleri etraftan uzaklaştırmalarını istedim.

 

Halı kaplı sınıfımızda öğrencilerim duvar kenarlarına oturdular, o sırada ben ne yapacağımızı anlattım ve onların da fikirlerini aldım.

Önce sınıfımızın tamamını bir harita yaptık, isteyenler kendi evlerinin civarını isteyenler başka mekanları hayal ettiler ve gözlerinde canlandırdılar. sonra bir gönüllü sınıf kapısının yanında ayakta yerini aldı. İlk önce bize nereyi tarif edeceğini anlattı ve biz de sonradan onu izlemeye koyulduk.

Örnek vermek gerekirse, bir öğrencim evinden başladı ve önce okuluna sonra da annesinin iş yerine gitti ve akşam olunca da evine tekrar geri döndü. tüm bu mekanları anlatırken yolda hangi binaların yada belirleyici özelliği olan nerelerin olduğunu da geçerken bize anlattı. Onun gözünün önüne getirdiği haritayı ve ev-okul-iş yeri- ev dörtgeninin nasıl olduğunu biz bile anladık. Evi ile okulunun yakın olduğunu ama annesinin iş yeri için biraz fazla yol gitmesi gerektiğini yada sağa sola dönüşlerin nerelerde olduğunu çok net gördük.

Sırasıyla tüm öğrencilerim haritalarının başına geçtiler ve her nereye gidiyorlarsa yada gözlerinde her neresinin haritası canlanıyorsa bana ve sınıf arkadaşlarına orayı tarif ettiler.

Gerçekten hem eğlenceli hem de öğretici olan bu etkinlikte aslında düş gücümüzün sınırları nasıl ortadan kaybettiğini, önemli olanın belirlenen çizgiler değil zihnimizde oluşan çizgiler olduğunu bize gösterdi.

Image

Tabi tüm öğrencilerim haritalarını anlattıktan sonra aynı şeyi benim de yapmamı istediler. Tabi ben onlara göre biraz fazla mekan değiştirdiğim için ilk başta nereye gitsem diye baya düşündüm ve haritamda bir oraya bir buraya gidip geldim, en son aklımda kalan kocaman ağızlar ve kahkaha sesleriydi🙂

Tüm öğrencilerime teşekkür ediyorum..

 

 

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

