//
you're reading...
Genel İngilizce, Okullardaki İngilizce Dersleri

İngilizce Nedir?

İNGİLİZCE NEDİR?

“İngilizce nedir?” sorusunu araştırdığımda, “İngilizce ne değildir?” sorusu ile karşılaştım. Onun sadece bir ders olmadığını, yaşayan bir organizma olduğunu, öyle ya da böyle hayatın ta kendisi olduğunu, eğer yaşıyorsak ondan kaçışın olmadığını öğrendim.

Biz genellikle İngilizceyi olduğu gibi değil de kendi görebildiğimiz gibi tanırız. Bu bana meşhur bir emlakçı hikâyesini anımsattı. “Adamın biri evini satmak için emlakçıya gitmiş, emlakçı adama evini tarif etmesini söylemiş. Adam; dağın başında, inin cinin top oynadığı, kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde iki katlı bir ev” der. Bunun üzerine emlakçı; “bir evi görelim” der. Beraber gidip evi gezerler. Geri dönünce emlakçı hemen bir reklam metni hazırlar. Metin şöyledir: Şehrin tüm gürültüsünden, tozundan, dumanından ve stresinden uzak bir yerde ister kendinizle, ister ailenizle baş aşa kalabileceğiniz bir mekânda iki katlı şirin bir ev.”  Evi satmak isteyen adam bu metni okuduktan sonra emlakçıya “Ben evi satmaktan vazgeçtim.” der. Emlakçı şaşkınlık içinde nedenini sorar. Adam, “ben hayatım boyunca böyle bir evde oturmak istedim. Şimdi siz bu ilanı yazınca evimin kıymetini anladım, evimin ne kadar güzel ve değerli olduğunun farkına vardım.” demiş.

Bizler birçok güzelliği doğal haliyle tanımıyoruz. O güzellik bize o güzelliklerin farkında olan ustalar tarafından anlatılınca biz de o güzelliğe farklı bir şekilde bakmayı öğreniyoruz. Zaten hayat da öyle değil mi? Bir boya fırçası ve yağlı boya usta bir ele geçmedikçe ne işe yarar ki?

Şimdi soruyorum, İngilizce nedir?🙂

Bu yazıdaki bazı bölümler “Matematikle Barışıyorum” adlı kitaptan alıntılanmıştır.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

