//
you're reading...
Okullardaki İngilizce Dersleri, İngilizce Oyunlar

Haydi çeviri yapalımmm!

indirBugün de birazcık ortalığı kızıştıracak, adrenalin arttıracak bir yarışma paylaşacağım sizlerle. Hedef yaşımız yine 9-10. ya da 11.

Peki ne yapacağız?  Çeviri yapacağız!

Yaş grubu ve malum eğitim modelleri neticesinde öğrenciler yazıya ve doğal olarak görsele daha çok ilgi duyuyorlar. Tabi içinde bulundukları dönem itibariyle de somut ve görsel onlar için önemli bunu biliyoruz ama gelişmesi gereken bir diğer özellik de işitme duyusu. daha doğrusu özellikle yabancı dil öğrenirken yapılması gereken en önemli işlerden birisi kulak aşinalığı kazanmak. bunu da tabi sürekli deftere yazı yazarak yada sınav olarak kazanamıyor bu yaş grubu. Bu nedenle bu çeviri oyunu hem kulak aşinalığı kazandırıyor hem de onları üretime geçiriyor.

bu oyunu oynarken ki çoğu zaman ilk seferde öğrencilerden şöyle bir istek geliyor: “Öğretmenim bir kenara not alsak olmaz mı?”

Cevabımız kesinlikle “HAYIR” olmalı sevgili meslektaşlarım🙂                                                                                     

Takım olarak çeviri yapma oyunu da hem öğretici hem de zihin geliştirici bir oyundur. Önceki derslerde ya da o derste öğrenilen konuyla ilgili cümleler kurmak ve çeviriler yapabilmek için sınıf iki takıma ayrılır. Öncelikle her iki takım da kendilerine İngilizce bir isim verirler.Öğretmen burada lider konumundadır ve cümleleri veren kişidir. Öğrenciler bu oyunu oynarlarken herhangi bir şekilde not almak kitaba bakmak vs yasaktır sadece duyarak yapılması gereken bir çalışmadır.

Öğretmen, öğrenciler hazır olduğunda önce kolaydan başlayarak cümleler söyler. Mesela eğer “have got-has got” konusu öğrenildiyse bu konudan yola çıkarak olumlu, olumsuz ve soru cümlesi örnekleri verilebilir. Cümle söylenir belirli bir süre beklenir ve cevap alınır. Doğruysa tahtaya 10 puan yazılır.

Oyun bu şekilde devam eder. Önceden de belirttiğim gibi her takımın belli bir süresi vardır ve bu süre içerisinde ortak bir karar verip cevabı söylemezse oyun hakkı diğer gruba geçer ve diğer grup bu soruya doğru cevap verirse puanı kazanır. Oyun bu şekilde devam eder, burada önemli olan çok kolay cümleler değil öğrencileri düşündürecek ve onların kelime dağarcığını geliştirecek cümle yapılarıyla oyunu ilerletmektir. Aslında kolaydan zora doğru gidilmesi bu oyun için daha akıllıcadır çünkü oyunun heyecanıyla öğrenciler kolaydan zora doğru gidildiğinin farkına varmadan zihinlerini bu doğrultuda geliştirebilirler.

Tabi oyunun amacı bir grup kazansın diğeri kaybetsin beter olsun değildir. Bunu da öğrencilere hissettirmemek lazımr. Oyunda kazananları hep birlikte tebrik etmek ve oyundan keyif alındığını belirtmek gerekir.

İyi eğlenceler🙂

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: