//
you're reading...
İngilizce Oyunlar

Eğlenceli ve öğretici tablolar yapalım mı?

Okullar açıldı. Yepyeni bir eğitim öğretim yılına başladık. Biz öğretmenler yeni çalışmalarımızla nasıl daha başarılı ve daha az sıkıcı bir sene geçiririzi planlamaya başladık bile.

Hepimiz öğrencilerimiz yaratıcı olmalarını isteriz ancak onlara yaratıcılıklarını gösterebilecekleri ortamları sağlamak öncelikle bizim görevimizdir. Hazırlanması kolay ve bir o kadar da eğlenceli tablolarla öğrencilerimize yaratıcı bir ortam sunabiliriz. Bu tablolar onları sadece yaratıcı bireyler yapmakla kalmaz aynı zamanda onların kurallara uymalarını, kendi sınırlarını belirlemelerini ve bu sınırlar içerisinde eğlenerek öğrenmelerini sağlar.

bugün sizlerle birkaç eğlenceli tablo örneği paylaşmak istiyorum.

tablo 1: Star Chart

Yıldız tablosu bana göre her sınıfta bulunması gereken tablolardan, bu tabloyu kısaca örneklendirelim. Sınıfımızın mevcudunu da dikkate alarak gerek her öğrencinin isminin tek tek yazılı olduğu gerekse grup olan öğrencilerin grup isimlerinin olduğu bir tablo hazırlıyoruz. Tablomuz bize hangi amaçla hizmet edecek öncelikle bunu belirlememiz gerekiyor. Tablomuzu hazırladıktan sonra da sınıfımızla birlikte tablo kurallarını oluşturmamız ve neye göre kaç yıldız alacağımız yada topladığımız yıldızlar bize ne kazandıracak gibi detayları da öğrencilerimizle birlikte hazırlamamız gerekiyor.

YF-StarÖrneğin, bir haftalık bir tablomuz olsun, her öğrencinin ismini tek tek yazalım ve yanına boşluklar koyalım. Tablomuzu hazırlarken her şeyi İngilizce yazmaya özen gösterelim. Her öğrenci kazandığı yıldızları da rahatlıkla görebilsin. Haftanın sonunda biriken yıldızlarla ne yapılacağını da önceden belirleyerek tablonun sonuna ödülümüzü temsilen bir resim ekleyelim.

yanda eklediğim tablo bize örnek olabilir ama ben inanıyorum ki bizler çok daha güzellerini yapabiliriz.🙂

Tablo 2: Point Chart

Puan toplama tablomuz ilk başta kulağa gereğinden fazla rekabetçi bir ortam doğuracak hissi verebilir ancak öğretmenlerle öğrencilerin işbirliğiyle belirlenen sınırlar çok iyi bir şekilde korunduğunda inanın bana hiç problem olmuyor. Bizzat benim uyguladığım bir yöntemdir bu tablolar. Nasıl mı yapıyoruz?

Kendi sınıflarımdan örnek vermek gerekirse, öncelikle her sınıfıma bir point tablosu hazırlıyorum. Tablomun üzerinde öğrencilerin isimleri yukarıdan aşağıya doğru sırayla yazılmış oluyor. Bizim sınıflarımız 12 kişilik olduğu için bunu rahatlıkla yapabiliyoruz ancak fazla mevcutlu sınıflarda da uygulanabilir olduğu kanaatindeyim.

1-100-chart-mini-blankTablomuzu tahtamızın yanına asıyoruz sonra başlıyoruz tablo kurallarını oluşturmaya. Öğrencilerle beraber hazırlanan kurallar her aman daha fazla uyulan kurallar haline dönüşüyorlar çünkü eğer öğrenci bir şeye sahip çıkıyorsa onu en iyi şekilde korumayı ve onun kurallarına uymayı da biliyor. Kurallarımızı belirliyoruz ve biz toplamda 20 points toplamayı kendimize hedef seçiyoruz. 20 points toplandıktan sonra ise oy birliğiyle benden bir sürpriz isteniyor. Peki puanlar neye göre toplanıyor. İşte burada biraz ben devreye giriyorum. Her zaman her soru puan değeri taşımaz bunu da gösterebilmek lazım. Dersin normal işleniş sürecinde bazı zamanlar bir kelimenin, bir cümle yapısının, bir kuralın, bir telafuzun yada bir çeviri cümlesinin vs. üzerinde daha fazla durduğumuz zamanlar oluyor. İşte böyle anlarda parmağımı şıklatıp “point!” diye yükses sesle seslendiğim zamanlarda öğrencilerim anlıyorlar ki point sorusu geliyooor!

Yukarıda eklediğim tablo yine bizlere örnek olsun hatta biz daha güzellerini yapalım😉

Tablo 3: Chart of the day

Bu tablomuz da bize gün içinde yaptıklarımız, öğrendiklerimiz, öğrenemediklerimiz, geçirdiğimiz günden memnun olup olmadığımız vs detayları gösteriyor. Tabi bu detayları yazarak yada puanlayarak anlamıyoruz bunun yerine çeşitli yüz ifadeleri kullanıyoruz. Tablomuzu ister sınıfımıza asabiliriz istersek de her öğrencide mevcut olan öğrenci dosyasının içerisine koyup her hafta güncelleyebiliriz. Tercih sınıfımızın genel durumuna ve bize kalmış.

0538ee079d94e43edd8fffbf40264cb6Örneğin, sınıfımızda geçen bir günü gün sonunda değerlendireceğimiz tablomuzda 4 farklı yüz ifadesi koyalım. Neden 3 diyorum çünkü değişken sayısının artması bize doğru bilgiye ulaşmamızda sıkıntı yaratabilir daha az değişken daha net veri sağlar. Yüz ifadelerimiz de şöyle olabilir: “Çok verimli bir gün-Verimli bir gün-Daha iyi olabilir-Çok iyi bir gün değil” gibi…

Tabi ki bu ifadeleri seçmek size kalmış, mutlu yüzler, gururlu ifadeler, gülümseyen ifadeler vs. de kullanılabilir. Özellikle dikkat etmemiz gereken bir diğer nokta da “kötü” kelimesin içeren ifadeler kullanmamamız gerektiği. Çünkü ne olursa olsun olumlama yapmamız öğrencinin motivasyonunda çok çok etkilidir. Kötü ifadeler ise motivasyon kırıcı olabilir.

yine söylüyorum bu tablolardan daha etkili, daha güzel olanlarını yapabiliriz. Hatta öğrencilerle birlikte tablo hazırlamak, onların da fikirlerini almak aktiviteyi sahiplenmeleri açısından çok daha etkilidir.

Hepimize başarılı bir dönem diliyorum🙂

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: