//
you're reading...
Öğretmenlik Mesleği, Okullardaki İngilizce Dersleri, Uncategorized

Eğlenceli Proje Ödevleri

Sevgili meslektaşlarım, merhaba yeniden.

Malum tam da proje ödevi zamanı!

Öğrenci için zaten hayat yeterince sıkıcı, okul yeterince gereksizken bir de üstüne bu proje ödevleri çıkıyor. Güç bela hazırlanan, hazırlanırken çocuktan daha çok ailenin uğraştığı hatta ve hatta kimilerinin başkalarına hazırlattığı ödevler nasıl işe yarar hale gelecek ki o zaman?  Evet yukarıdaki cümleler oldukça üzücü ama malesef gerçeğin de kendisi. Belki her şeyi tamamen değiştiremeyiz ama en azından proje ödevlerimizi biraz değiştirirsek bence bir nebze de olsa öğrenciye hitap etmeyi başararak onların gerçekten kendilerinin araştırma yapmalarını ve her şeyden önemlisi “merak etmelerini” sağlayabiliriz. Her şeyin başı “merak etmek” bence.

Bugün bir takipçimden aldığım mail üzerine blog sayfasına geri dönerek yeni paylaşımlar yapmamın zamanının geldiğini fark ettim ve konu hali hazırda proje ödevleri olduğu için sizlerle de paylaşmak istedim.

Sınıflarımızın durumu (yaş, ergenlik, hayal dünyalarının genişliği vs) proje ödevlerinde oldukça etkili. Çünkü bazen eğlenceli olsun diye bir çalışma yapmak isteriz ama ergenlik döneminde olan öğrenci için bu rencide edici bir şey haline gelirken yaşı küçük olan bir öğrenci için ise çok detaylı ve sıkıcı gelebilir. Bu nedenle sınıflarımız bizden ne istiyor, biz onlara neyi ne kadar verebiliyoruz buna göre davranmak önemli.

Örneklere geçeyim; Öncelikle konu dikkat çekici olmalı. Mesela hayvanlar, müzik, müzik aletleri, arabalar, ülkeler, icatlar, dünyanın en soğuk yeri, pembe renge dönüşen göl, gezegenler vs. tabi bir de müfredat var. İşbirliği içinde olmamız gerekiyor. Bu dönem ben bir iste hazırladım tam da böyle eğlenceli diye düşündüğüm öğrenciye hitap eden konulardan oluşan. Yaklaşık 10 tane konu belirledim. İçerisinde M.Kemal Atatürk’ün ünlü sözlerinin İngilizcelerini bulmak da var en sevdikleri hayvan hakkında derinlemesine araştırma yapıp onun var olduğu zamandan bu yana gelişimini, yediğini, içtiğini, nerede yaşadığını, ailesini yada yaşam tarzını anlatmak da. Ama bunları öğrenci kendisi seçiyor. Tamamen araştırma konusunda serbest ve ilgisini en çok çeken konu neyse onu ödev olarak alıyor. Tek istediğim düzenli oluşturulmuş bir ödev olması.

İsteyenler bunu dosya olarak, isteyenler poster olarak teslim edebiliyorlar.  İsteyenler bir şarkı besteleyerek proje sunumlarında şarkılarını bizlerle paylaşıyorlar. İsteyenler de kısa videolar bularak yada kendileri röportajlar şeklinde oluşturarak sunumlarını yapıyorlar. Mesela geçen yıl maket bir tv ekranı oluşturup onun arkasından sunuculuk yapanlar olmuştu.

Dolayısıyla proje ödevleri belirli bir sürede internetten bulunan konuların kopyala yapıştır şeklinde belirli bir süre zarfında hazırlanıp öğretmene teslim edilmesi gereken şeyler olmamalıdır. Öğrenci neyi merak ediyorsa ona yönelmelidir. Bırakın nasıl istiyorsa öyle hazırlasın, yeter ki kendisi merak ederek yapsın.
tv.png

 

 

geçen yıl çalıştığım okuldan bir örnek fotoğraf.

Eldeki imkanlar kısıtlıydı ama hayal gücü sınırsızdı🙂

 

 

Tekrar görüşmek üzere!

 

 

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: