//
you're reading...
Okullardaki İngilizce Dersleri, İngilizce Oyunlar

Güzel bir İngilizce İletişim Çalışması

english-is-fun (1)Yaz geldi, okullar kapandı, karneler alındı..

Kimilerine göre deniz, kum, güneş olan bu dönem kimilerine göre ise Matematik, İngilizce, Yüzme şeklinde oluyor. Okul dönemine hazır bir şekilde girmek isteyen veliler okullar kapanır kapanmaz kurs, dershane, kulüp ve yaz okulu arayışlarına giriyorlar. Tabi bu durumdan en mutsuz olanlar yine öğrenciler ama onlar da yorucu bir geleceğin onları beklediğini bildiklerinden bu geçici yaz programlarına “hayır” diyemiyorlar.

Peki bu noktada biz eğitimcilere ne gibi görevler düşüyor?

Öncelikle yazın verdiği rehaveti avantaja çevirmeyi bilmemiz gerekiyor. Aslında bu dönem öğrencilerin eğitimlerinden en fazla verim aldıkları da bir zaman dilimi. Ne de olsa yaz programları okul dönemi kadar ağır olmuyor ve okulun kendisi olmadığı için de psikolojik açıdan öğrenciler öğrenmeye daha açık bir halde oluyorlar. İşte bu noktada bunu avantaja çevirmek bizim elimizde. bunu da sadece alınan dersleri eğlenceli bir hale dönüştürürsek başarabiliriz.

Bununla ilgili çok etkili olduğunu düşündüğüm bir örnek paylaşacağım sizlerle.

Etkili bir İletişim Çalışması

portakal01

Eğitim günlerinin ilk günü genellikle en sıkıcı gün olarak bilinir. Ancak ne hikmetse bizim gruplarımızda bu hiç yaşanmaz, bunu sağlayan şey ise oyun yönünden birazcık fazla zengin olmamız sanırım.

Yine bir ilk gün.

Yaş grubu 8-9

Birbirleriyle hiç tanışmamış olan öğrenciler oyun alanına alınır. Öğretmen her öğrencinin eline küçük bir not kağıdı verir. Not kağıtlarının arkasında birer isim yazmaktadır. Bu isim de o an belki yanındaki belki karşısındaki arkadaşının ismidir (sürpriz). öğrencilere kağıtta yazan isimleri hiçbir şekilde sesli söylememeleri söylenir. Gönüllü bir öğrenci ile veya öğretmenin seçtiği bir kişi ile oyun başlar. Tabi öncesinde öğretmen kendisi bir örnek yapmak durumundadır. oyun net bir şekilde anlatılır ve oyun başlar.

Örnek isimler vererek oyunu detaylandırmak istiyorum.

Zeynep elindeki kağıtta Yiğit yazdığını görür ama Yiğit’in kim olduğunu tanımamaktadır. gözlerine baktığı arkadaşlarının bir tanesini seçer ve ona bakarak “You are Yiğit” der. Söylediği kişi Yiğit ise “Yes” cevabı verilir ve bu iki öğrenci tokalaşır. tokalaşırken de birbirlerine “Hello” derler. Artık tanışmışlardır. ama eğer o kişi Yiğit değil ise, “No” cevabı gelir, bu durumda da Zeynep başka bir arkadaşını seçmek için düşünmeye başlar. Oyun bu şekilde bir tur oynanır. Şimdiden öğrenciler birbirlerinin isimlerini akıllarında tutmaya başlarlar bile.

Oyunun ikinci turunda ( ki bu öğrencilerde sıkılma belirtileri olduğunda başlar) öğrenciler oyun alanı içerisinde karışık bir şekilde yürürler ve ellerindeki kağıtları karışık bir şekilde değiştirirler. Öğretmen stop dediğinde tekrar çemberdeki yerlerini alırlar. Ellerde tutulan kağıtlar tekrar bir önceki turdaki gibi ismi tahmin edilen öğrenciye bakarak başlar. Yine isimler üzerinden gideceğim, Zeynep elindeki kağıtta bu kez “Sude” ismini görür. Acaba kimdir Sude, yerler de değişince bu iş iyice karmaşık hale gelmiştir. Zeynep tahmin yürüttüğü bir arkadaşına önce kendisini tanıtarak “My name is zeynep” der ve daha sonra parmağıyla işaret ederek  “You are Sude” diye devam eder. Eğer doğru kişiyse “Yes” cevabını alır. Sonra da tokalaşıp birbirlerine “Nice to meet you” derler. eğer yanlış kişiyse zaten bir kahkaha yükselir ve acaba kim arayışları devam eder.Oyunun ikinci turu da uygun zamanda sonlandırılır.

Sıra gelmiştir oyunun son turuna. oyun alanında orta kısımda minderler kenarlara konularak bir gizli bölme yapılır. gönüllü bir öğrenci oraya geçer. oraya geçen artık olağanüstü güçlere sahiptir ve bir anda herkesi buzdan heykellere dönüştürür. buzdan heykeller tek bir şekilde çözülebilmektedir, ortadaki öğrenci istediği zaman. ortaya geçen öğrenci ismini söylemek istediği bir arkadaşının adını söyleyerek “You are Sude” kalıbını kullanır ve artık Sude çözülmüştür. O halde Sude artık gizli bölmeye gelir ve gücü o eline alır. O da tıpkı biraz önce arkadaşının ona yaptığı gibi istediği bir arkadaşını sihirli sözcükleri söyleyerek çözer.

Oyun herkes çözülene kadar devam eder.

Süre olarak yaklaşık 40 dk süren bu oyun özellikle eğitimin ilk günü için ideal bir isim ve iletişim çalışması olarak uygulanabilir. Zamanın nasıl geçtiğini anlayamayan öğrencilerin yüzlerindeki gülümseme de bize hediye olarak kalır.

Mutlu Dersler… 🙂

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum bırakın